lördag 26 februari 2011

Silver

Idag har min orkester repdag.
Och jag är inte där.
Känns sådär men jag bestämde mig för att vara hemma och ha en egen repdag istället. Då kan jag få ut mer av repetitionerna hädanefter. Jag menar, a vista-läsning är visserligen nyttigt, men när samma stycken fortfarande är a vista för mig efter sex veckor, då är det dags att öva.
Så det gör jag nu.

Igår uppgraderade jag mig till en Silverkortsinnehavare!
Det innebär att jag får gå på tre pass i veckan vilket känns mycket bra. Provade på House dance -riktigt kul men jag visste inte om att man kunde gå kurser i det! Jag har ingen klar bild av vilken karaktär dansen har egentligen. Läraren pratade om att dansa house med partner (!) och gemensamma nämnare med salsa, samba och jazz. Dessutom ska man liksom studsa hela tiden. Jag kan säga att läraren såg mycket coolare ut än vi elever när vi febrilt försökte att inte snubbla på våra egna fötter eller se ut som en flock strutsar.
Men roligt var det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar