söndag 27 februari 2011

...Och så lite melodifestival..=)

Här blir det fint vill jag lova!
Just nu tävlar Septembers nya skiva med dammsugarsurret i en tuff kamp om mina örons uppmärksamhet.
Det är såhär man ska ha det=) 
Nej, jag har inte spenderat månadens inkomst på en självgående dammsugare, bättre upp! Min fina sambo dammsuger hela lägenheten efter att ha fixat badrummet.
Jag har ju inte varit helt inaktiv själv, diskberget har minskat till noll och spisen är rengjord.
Har du någonsin provat att skriva med tio russin där fingertopparna borde vara?

Igår var det melodifestival för dig som inte uppmärksammat detta. Det följs starkt i detta hushåll och självklart satt vi bänkade även under den fjärde deltävlingen.
Det händer att man direkt känner på sig vilka av låtarna som kommer gå vidare, förra helgen t ex var Eric Saade ett väldigt säkert kort att satsa sina pengar på. Denna gång var det avsevärt svårare.
Jag gillade direkt Julia Alvgards Better Or Worse. Helt fantastiskt "sug" i låten, bra melodi och en riktigt duktig sångerska!
Annars kände jag inte mycket för någon av låtarna, dessutom var ingen en självklar vinnarlåt, som man hade hoppats på såhär i sista deltävlingen. Love Generation höll jag tummarna för eftersom en av tjejerna kommer från min hemstad och hon är en fantastiskt duktig sångerska. De var bra igår och jag tror att låten kommer växa i radion.

Nu har jag tillbringat alldeles för mycket tid här, det har till och med bildats kö till datorn.

Förtsättning följer, tack för att du läste!! 

1 kommentar: