söndag 27 februari 2011

Att lära sig spela ett instrument på 10 minuter

Varför i hela friden skulle man göra det?
Jo, därför att imorgon ska jag vikariera på detta fantastiska, honorabla, oemotståndliga, något pipande instrument: blockflöjt.
Bland annat.
Då plockar man fram sin 14 (!) år gamla blockflöjt med tillhörande bok som jag senast spelade på för... kanske 12 år sedan och börjar om på nytt.
Men det känns roligt! Jag ska ha en nybörjargrupp och om jag inte kan något, får väl de lära mig, -för det är när man lär någon annan som man lär sig mest själv, inte sant? :)

Vikariatet är bara på några timmar och det känns lagom.
Jag känner mig faktiskt inte ens stressad. Det ska bara bli roligt! (...nu ska jag läsa detta varje gång jag börjar tveka eller okontrollerat kippa efter andan.)

Uppdatering utlovas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar