måndag 28 februari 2011

Nu börjar det...

Veckan är här. Veckan när allt börjar...

Jag känner spänningen, hjärtat bultar ett extra slag när jag tänker på vad som ska hända. 
Det pirrar. Överallt egentligen, men mest i magen. Jag är nervös. Får nästan lite ångest när jag inser vad jag ska göra inom en snar framtid. Mycket snar framtid. Typ nu.


Men så inser jag hur förbaskat roligt det ska bli att äntligen få ställa sig och spela upp det man jobbat med så länge!
Det är ju det roligaste som finns och jag ska få göra det flera gånger denna månad inför duktiga, inspirerande musiker och lärare! En sådan vill jag också bli.
Och som en bonus får jag dessutom fara till fina städer runt om i Sverige, berest och världsvan blir man på kuppen! ;)
Det är så himla lätt att säga, men det är sant och mitt tips är bara att komma ihåg det och praktisera det så mycket som det bara är möjligt för dig: ha roligt!!


Detta inlägg tillägnas alla som ska söka musikhögskolor under denna vecka och framåt.
Själv gick jag igenom detta för ett par år sedan och det är något jag aldrig kommer att glömma. Det var många upplevelser på kort tid, men oj vad jag växte som människa och lärde mig mycket.
Ett tack vill jag passa på att skicka till vänner och familj som pushade, stöttade och peppade under den tiden.

Tack kära ni!

1 kommentar: