lördag 28 april 2012

Jag KÖR!!! :D

Yes, här är bildbeviset!
Igår körde jag vår fina Wille nästan hela vägen från Västerås till Norberg!
Det var SÅ ROLIGT och gick faktiskt riktigt bra! :)
Iallafall ända tills vi kom till Norberg och det skulle bli större väg igen, något jag inte känner mig riktigt redo för än. Men då hittade kära Google maps en väg ända fram till slutmålet som bara var mindre vägar. Den tar vi! Sa jag och körde in på en lerig väg.
-vad betyder skylten? Sa J
-älgar! Sa jag, lycklig över min stora kunskap (trots halvbra syn), men ändrade mig snabbt
-nej, hästar!!
Och just då möter jag mina första hästar bakom ratten. (Haha, okej det kan tolkas på flera sätt, men ni får missförstå mig rätt! :P)
Det gick fint trots att vägen var lerig och spårig.
-bra, sa jag, men då vet jag hur det är att köra såhär, då behöver vi inte göra det mer.
Jag hann också uttrycka min glädje över att vi lyckats undvika alla lastbilar och maskiner som tydligt härjat där tidigare... Tills vi lydigt svänger av på en enskild väg, som Ulla-Bella sa åt oss.
På denna charmiga väg (?) skrapade vi upp hela underredet på lilla Wille och bara väntade på att vägen skulle ta slut och bli större... Då hittade vi lastbilarna och maskinerna!
Bara att bita ihop och vända.
Bättre sent än aldrig och med erfarenheter vi inte räknat med att få kom vi fram till målet och nu njuter vi av lugnet, solen, Dalarna och fantastiska människor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar