söndag 6 mars 2011

En picknick i... vardagsrummet

Igår hade vi en alldeles fantastiskt mysig och rolig dag!
I det vackra vårvädret (jo, Birre', vi har det faktiskt så här!!=)) med blå himmel, några plusgrader och värmande sol begav vi oss ut till vår nya lägenhet.
Den känslan när man för första gången stoppar nyckeln i dörren och är en av dem som faktiskt får komma in är oförglömlig. Jag fick faktiskt äran att göra det de första gångerna eftersom sambon fick det till vår nuvarande lägenhet, men efter kanske fem misslyckade försök och ett konstaterande att vi hade fått fel nycklar :-s (hur gör vi då?? Fastighetsägaren är bortrest till söndagen samma helg vi ska flytta??!) så fick min kära sambo försöka. Då kom vi snabbt och lätt in i trappuppgången och hittade snart lägenheten som snart, SNART ska bli vår!
Där tog vi god tid på oss och njöt av att se lägenheten i dagsljus och det känns väldigt bra.
Jag älskar när man hittar små vrår eller skåp som får fram barnet i mig, leklusten och fantasin börjar fara iväg när jag undrar vad man kan göra för roligt med detta? =)

Vi hade tagit med oss en filt som vi lade upp i vardagsrummet. Där plockade vi fram vår picknick och bara njöt.
Det är så roligt!!
Mätta och belåtna gav vi oss ut i omnejden för att utforska lite=)

Det blev en väldigt trevlig heldag som vi nog behövde.
Nu är vi sprudlande sugna på att flytta in, inreda och bara bo=)

1 kommentar:

  1. Just det picknick ska man ha på alla nya ställen......mysigt! Kram från oss

    SvaraRadera